A műanyagburás fényszórók mára egyeduralkodókká váltak. Hátrányuk, hogy sokkal inkább hajlamosak a mattulásra, mint az üvegburák.
A karcosodással a fényterítésük is romlik, érdemes az ilyen burát felpolíroztatni. Az ablakok körül is akad tennivaló. Elsősorban a takarításuk, ugyanis a belső felületen vékony, opálos koszréteg alakul ki a használat során, amelyet időnként ablaktisztítóval érdemes letakarítani – ez a réteg különösen az alacsonyan beeső fényben gátolja a kilátást, ugyanis szórja, teríti a fénysugarakat. Erősebb opálosodást okoz a párásodás, amelynek több oka lehet.
Gyakorta felejtik a vezetők bekapcsolva a szellőzőrendszer belső keringetését, elsőként ezt érdemes ellenőrizni.
Az eltömődő pollenszűrő, vagy szellőzőrács is okozhat ilyen tünetet – egyrészt akadályozzák a légcserét, másrészt magukba szívják a nedvességet. A tisztítás és a csere a megoldás.
Gyors beavatkozáshoz megteszi a páratörlő szivacs is.
Párásodást okozhat továbbá, ha az autó szőnyegei túl sok vizet szívnak magukba, ezért érdemes egyrészt gumiszőnyegeket használni, másrészt újságpapírt tenni alájuk, ami felszívja a vizet és átnedvesedve kidobható.
Az ablakmosó berendezés működőképessége is kulcskérdés.
Alapvető, hogy fagyálló folyadékkal legyen feltöltve a tartály.
De ekkor sem szabad fagyos reggelen az indulás után, a kocsi megmelegedése előtt ablakot mosni, vékony rétegben ugyanis ugyanúgy ráfagy a hideg szélvédőre, mintha tiszta vizet öntenénk rá. A fagyállósága arra szolgál, hogy a tartályba és a csővezetékbe ne fagyjon bele a folyadék.
A hűtővíz mennyiségét és fagyállóságát is ellenőrizni kell, amit a benzinkutaknál megtesznek a kollégák.
A téli reggeli indulásban alapkérdés, hogy jó állapotú legyen az akkumulátor, s még a korszerű autók telepei is igénylik az évenkénti legalább egyszeri feltöltést külső áramforrásból. Hosszabb élettartammal hálálják meg a gondoskodást szervizben ellenőriztessük az akku és a töltőrendszer állapotát.
Az autók télen a garázsban érzik legjobban magukat. Ha ez nincs, de van lehetőség egy fedett kocsibeálló készítésére, érdemes megtenni, mert csak nagy hidegben kerül sor arra, hogy kaparni kelljen a jeget a fedél alatt álló autó szélvédőjéről. Mikor ez sem megoldható, és az autót ritkán használják, érdemes leponyvázni. Használhatunk persze övvonalig érő ponyvát, vagy a szélvédő letakarására szolgálót: egyszerűbb levenni, mint a jégkaparóval küzdeni.
Végezetül érdemes néhány téli kelléket bepakolni a kocsiba. Például hókefét és zárolajozót, mert bizony a zárak is be tudnak fagyni, és nem csak a ma már alig használt zárbetétek, hanem a zárszerkezetek is.