Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

AdBlue adalék 20L kannában, kiöntővel

10.050 Ft (7.913 Ft + ÁFA)
Cikkszám: 197420
Átlagos értékelés: Nem értékelt

Praktikus 20 literes kannás kivitelű, minőségi AdBlue® adalék teher- és személyautókhoz. Kényelmesen betölthető, ha marad praktikusan eltárolható, biztonságosan szállítható...

Garancia
Garancia
Áruházunk
Áruházunk
Szállítási díjak
Szállítási díjak
Ingyenes szállítás 45.000 Ft felett
Ingyenes szállítás 45.000 Ft felett

Leírás és Paraméterek

Minőségi AdBlue® adalékanyag, mely univerzálisan alkalmas minden olyan személyautóhoz, haszonjárműhöz és munkagéphez márkától illetve motorteljesítménytől függetlenül amelyben előírják a használatát. Személygépkocsiknál az AdBlue® folyadékot általában az üzemanyag betöltő nyílás mellett kell feltölteni, melynek sapkáján olvasható az AdBlue® felirat. Az AdBlue® folyadékot menet közben az üzemanyaghoz automatikusan adagolva "elfogyasztja" így bizonyos időközönként újra kell tölteni. Az AdBlue® feltöltésre az autó fedélzeti számítógépe felhívja a figyelmet. Az AdBlue® tárolási-szállítási szempontból nem veszélyes anyag, nem gyúlékony, nem mérgező, azonban fagyveszélyes, mínusz 11 Celsius fok alatt megfagy. Kb. 20-25 liter AdBlue® folyadék átlagban 15 ezer km-re elég.

Igazolt eredetű GreenChem® által gyártott, minőségi AdBlue® adalék! Légy óvatos és körültekintő az olcsó, kétes eredetű adalékokkal, mert súlyos motorkárosodáshoz vezethet!

Bővebben az AdBlue adalékról

Az AdBlue egy készítmény az SCR (szelektív katalitikus redukció) rendszerrel ellátott haszongépjárművek és autóbuszok egyik károsanyag-komponens, a nitrogén-oxidok kibocsátásának csökkentésére. A dízelmotorok működésük közben a benzinmotoroknál nagyobb mennyiségű kormot juttatnak a levegőbe, míg a nitrogén-oxid [NOx] kibocsátásuk is jelentős. Ez utóbbi komponens csökkentésére és a 2009-ben életbe lépő Euro 5-ös környezetvédelmi normának való megfelelés jegyében vezették be az AdBlue adalékanyagot. Jelenleg háromféle jelentősebb technológia áll rendelkezésre a NOx-kibocsátás mérséklésére: EGR (Exhaust Gas Recirculation), LNT/NAC (Lean NOx Trap vagy NOx Adsorber Catalyst) és az ún. urea-SCR, más néven AdBlue, a nemrégiben mobil emissziócsökkentésre kifejlesztett karbamid-oldat. Az AdBlue megfelelő hőmérsékleti tartományban, bontatlan csomagolással legfeljebb egy évig tárolható, 32,5% karbamidot, és 67,5% ioncserélt vizet tartalmazó, nagy tisztaságú folyadék.

Az SCR technológia lényege, hogy AdBlue folyadékot vagyis karbamid oldatot fecskendeznek a kipufogógázba mely egy speciális katalizátorba lép be . A rendszernek viszonylag magas hőmérsékletre (min. 250 °C) van szüksége ahhoz, hogy hatékonyan működésbe lépjen és csökkentse a károsanyag-kibocsátást – ezt a városi forgalomban teljesíteni lényegesen nehezebb. Emiatt induláskor a motorvezérlés segítségével a kipufogógáz hőmérsékletét különböző megoldásokkal igyekeznek gyorsan emelni, hogy az minél előbb felfűtse a katalizátort. Az hő hatására felszabadult ammónia reakcióba lép a kipufogógáz nitrogén-oxidjaival, és nitrogénné, valamint vízzé alakítja át azokat.

Az erősen korrodáló hatású – amúgy teljesen veszélytelen – AdBlue folyadék mínusz 11 °C-on fagy meg. Emiatt az AdBlue-tartályból a katalizátorba vezető csövek duplafalúak, ami lehetővé teszi, hogy a hűtőrendszer felfűtse ezeket a csöveket, illetve magát az AdBlue-tartályt, ha az megfagyott.

Egy külön ellenőrző egység figyeli a rendszert és biztosítja a kémiai folyamat fennmaradását a katalizátorban. A rendszer működéséből menet közben a sofőr semmit nem vesz észre, egyedül az AdBlue adalék mennyiségét mutatja egy kijelző a műszerfalon. Az AdBlue, akárcsak az üzemanyag, minden kúton kapható, a vezetőknek 8-10 ezer kilométerenként ajánlatos a folyadékot pótolni az erre kialakított tartályba.

A Euro emissziócsökkentési normák előírják, hogy az AdBlue folyadék szintjének csökkenése estén a vezetőt figyelmeztetni kell. Az SCR-katalizátor integráns része az OBD-monitor rendszernek (On-Board Diagnostics). Teljes kifogyás esetén a rendszer engedélyezi, hogy eljussunk a következő benzinkútig, azonban a motorteljesítmény részleges elvételével majd a motorindítás blokkolásával biztosítja a normák betartását. Az AdBlue folyadék helyettesítésével (pl vízzel) sem érdemes próbálkozni, mert az emisszió-ellenőrző egység ilyen esetben is letiltja a motor indítását. Természetesen távol-keleti gyártók ezen problémára is kínálnak megoldást a leggyakoribb gyártók motorjaihoz az OBD2 diagnosztikai aljzatra csatlakoztatható cigarettásdoboz méretű készülék formájában, amely csatlakoztatott állapotában leállítja az adalék befecskendezését és kiiktatja a NOx szenzorokat, ezzel hatástalanítva a teljes AdBlue rendszert.  (forrás: Wikipedia)

Vélemények

Írja meg véleményét!
Garancia
Garancia
Termék visszaküldés
Termék visszaküldés
Ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálat
Ajánlatkérés
Ajánlatkérés
Csomag nyomkövetés
Csomag nyomkövetés
Szállítási és átvételi pontok
Szállítási és átvételi pontok