Az autók korosodásával előfordulnak jellegzetes hibák, amelyeket megelőzendő érdemes rendszeresen ellenőriztetni a kocsi állapotát.
A fékhibák sorát gazdagítja féknyereg hengerében megszoruló dugattyú. A porvédő gumikarmantyú jó idővel rágyógyul a fémre, plusz valamennyi kosz azért bejut a gumi alá, ami összeáll. Ez a ragadós (koszgyűrű) fékezést követően nem engedi visszatérni a dugattyút az alaphelyzetébe.
Emiatt idővel szorulni kezd a fék, rossz esetben alatta elindul a dugattyú korróziója is, ekkor csak a csere segít a helyzeten. Ha viszont nem sérült a dugattyú , elég megtisztítani és új karmantyúkkal összerakni.
A fékhidraulika megbontásával járó szerelések elengedhetetlen zárása a rendszer légtelenítése.
Ez a féknyergeken (dobféknél a fékhengeren) kialakítanak a legmagasabb ponton légtelenítő csavarokat.
Igen ám, de a fékek elég koszos helyen dolgoznak, így gyakori, hogy ezek a csavarok „gyógyulnak”, így a féket összeszerelése előtt érdemes ellenőrizni a légtelenítők helyzetét. Sokkal könnyebb a satupadon rávenni a csavart a roncsolásmentes távozásra: ha beletörik, féknyerget kell vásárolni.
Melegítéssel általában sikerül kihajtani a korrodált légtelenítő csavart.