Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

Ha a fék szorul, megszorulsz

Ha a fék szorul, megszorulsz

Az autók korosodásával előfordulnak jellegzetes hibák, amelyeket megelőzendő érdemes rendszeresen ellenőriztetni a kocsi állapotát.
A fékhibák sorát gazdagítja féknyereg hengerében megszoruló dugattyú. A porvédő gumikarmantyú jó idővel rágyógyul a fémre, plusz valamennyi kosz azért bejut a gumi alá, ami összeáll. Ez a ragadós (koszgyűrű) fékezést követően nem engedi visszatérni a dugattyút az alaphelyzetébe.
Emiatt idővel szorulni kezd a fék, rossz esetben alatta elindul a dugattyú korróziója is, ekkor csak a csere segít a helyzeten. Ha viszont nem sérült a dugattyú , elég megtisztítani és új karmantyúkkal összerakni.

A fékhidraulika megbontásával járó szerelések elengedhetetlen zárása a rendszer légtelenítése.
Ez a féknyergeken (dobféknél a fékhengeren) kialakítanak a legmagasabb ponton légtelenítő csavarokat.
Igen ám, de a fékek elég koszos helyen dolgoznak, így gyakori, hogy ezek a csavarok „gyógyulnak”, így a féket összeszerelése előtt érdemes ellenőrizni a légtelenítők helyzetét. Sokkal könnyebb a satupadon rávenni a csavart a roncsolásmentes távozásra: ha beletörik, féknyerget kell vásárolni.
Melegítéssel általában sikerül kihajtani a korrodált légtelenítő csavart.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a   áruházunkban!