Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

Hogy jól szóljon!

Hogy jól szóljon!
Viszonylag alacsony pénz- és energiaráfordítással az autó számos pontján javíthatunk. Ilyen például a rendszer gyári minőségű audiorendszere, ügyesebbek otthon is feljavíthatják autójuk hangrendszerét!

Az alap modellek, sőt sokszor a jobban felszerelt autók gyári audiorendszere is elég gyatrán szólnak. Nincs se mély, se magas hang, csak közép,
de abból sok. Ez nagyrészt a fejegység képességeiből, a hangszórók rossz elhelyezéséből és a minőségükből fakad. Komolyabb szerelés az audiorendszer minőségjavítását a hangszórók cseréjénél érdemes kezdeni.

 

Igaz, már rögtön az új kiválasztásánál lehetnek buktatók, mert az autógyárak szinte sportot űznek abból, hogy nehezítsék az ilyen cseréket, és igyekeznek olyan szerkezeti megoldásokat bevetni, amelyek ellehetetlenítik a cserét. Így létezik, 1 ohm ellenállású gyári hangszóró – ilyet senki se gyárt, cseréhez a fejegységből és újat kell venni – speciális alakú, melynek helyére nem fér be más, vagy éppen oldhatatlan kötése rögzített.

 

Az ember azonban találékony – a hangszórógyártók és a beszerelők is. A hangszóró-beillesztés mértani alapja az átmérő. Ez szinte szabványos, de körbe fél centis eltérések akadnak, ennek alapján kell az újat kiválasztani. Hangszóró ellenállásának és egyeznie kell a gyáriéval, és figyelni kell rá, hogy az új mélységében is elférjen a gyárilag kialakított fészekben. Az alap modellek hangszóróit akár 8000 Ft-os konfekció-hangszóróra is cserélhetjük, melyeket áruházban veszünk (azért legyen rajtuk valami ismert márkanév). Már ezekkel is sokkal jobb lesz a hangzás – rendszerint a dobozokra írják, hogy a prospektusból kinézhető, hogy mely hangszóró milyen autó típusokba illeszthető be.

 

Figyeljünk rá, hogyha külön dolgozik a magas hangsugárzó, de akkor olyan készletet vásároljunk, amelyben szintén külön telepíthető a „csipogó”.
A cseredarab minőségében és árában egyrészt egyéni igények és lehetőségek szerint mehetünk feljebb, másrészt az autótól is függ, mert egy jobb felszereltségű kocsiban, vagy egy prémiumgyártó modelljébe jobb minőségű hangszórókat találunk. 8000 és 100 000 Ft között rengeteg a lehetőség,
20 000-ért már jó képességű szép hangú szóróegységeket kapunk.

 

 

 

 

 

 

A csere második lépcsője beszerelés, de vigyázat, itt is érhet néhány meglepetés! Rendszerint az ajtókba építik a hangszórókat, így le kell szedni az ajtó burkolatot. Ennek folyamata minden kocsinál más és más, de érdemes a kilincset és kapaszkodó környékén keresni a csavarrögzítéseket, a panel úgyis műanyag, pattintós bolhákkal rögzül. Egyszerűbb a meglévő hangszóró cseréje, mert azt nem kell vezetékezni. Kicsavarozzuk a régit, lehúzzuk a kábelcsatlakozókat, majd tennénk be az újat, de a csavarhely szinte soha nem ott van, ahol a régi. Ilyenkor fúrni kell az új hangszóró rögzítési pontjainak megfelelően. Ha ez megvan, mehet a helyére.

 

Nehezebb, ha külön dolgozik a magashangsugárzó, mert ezeket sokszor hátulról, oldhatatlan, leforrasztott kötéssel rögzítik az autó burkolatba.
Itt törni kell, majd az új hangszórót be kell ragasztani a kis fészekbe – a hifisek így csinálják, ha csavarozni nem lehet. Így is javíthatunk a gyári zene minőségén, hogy az eredetileg két hangszórós rendszert négy egységesre bővítsük. Erre bonyolultabb szerelés nélkül van lehetőség, ha hátsó ajtókon látunk hangszóró rácsokat – csak nem szól mögöttük semmi. Ide telepíthetjük az új hangszórókat – a kárpitot persze le kell szedni, vagy ha külön szereltek, ami ma már ritka, akkor a rácsot. Szerencsés esetben bekábelezték a hangszórót, de gyakrabban nem. Ilyenkor a fejegységtől el kell vezetni az új hangszórókábelt, lehetőleg a kárpitok alatt. Jó hír, hogy manapság már az alapkategóriás fejegységek is rendelkeznek négy hangszóró kimenettel.
A hangszóró helyét általában műanyag lap, szigetelő szivacs, de minimum egy nejlon réteg takarja. Ezt ki kell vágni, vagy le kell szerelni.
A beépítés folyamata innentől azonos a cseréével.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a   áruházunkban!