Néha rakoncátlankodott a kuplung, aztán megint tünetmentes volt a működés. A szerviz dinamikus hiba keresése után következett a szerkezet cseréje, ennek lépéseit követjük most nyomon
Nem volt egyértelmű a tengelykapcsoló problémája, amikor a tulajdonos bevitte a szervizbe a benzines Mazda 3-ast. A hibajelenség a következő volt: harmadik sebességfokozatba kapcsolva a felengedett kuplungpedál ellenére a motor felpörgött, majd hirtelen fogást talált és minden ment tovább rendben. A csúszást nem sikerült más üzemmódban reprodukálni, még az intenzív gyorsításokat is zokszó nélkül végrehajtotta a Mazda. Nem volt mit tenni, ki kellett szerelni a váltót, hogy a tengelykapcsoló vallhasson a hibájáról.
Először a motortérből felülről szereltek ki minden útban lévő alkatrészt, burkolatokat, csöveket, kábeleket, majd alulról tették meg ugyanezt, kezdve a haspajzzsal. Annyira szét kellett szerelni a kocsit, hogy a váltót a motorblokkal összefogó csavarok, a váltó tartóbakok csavarjai, valamint a féltengelyek hozzáférhetővé váljanak. A féltengelyek kiemelése miatt a futóművet is meg kellett bontani, leszerelni a fékeket, lekötni az alsó lengőkart, kifordítani a csonkállványt. Ezután kijöhettek a féltengelyek, a rövid bal és a hosszú jobboldali is – ez utóbbi 2 db-ból áll és egy gyám rögzíti a két rész kapcsolódási pontjának a közelében. Előtte még leengették a váltóolajat, nehogy kifolyjon a féltengelyek kihúzásakor.
A csavarok majd mindegyikének a kibontása után alátámasztották a motort, majd ekkor oldották a még megmaradt kötéseket és leemelték a váltót.
Leszerelték a tengelykapcsolót és a kuplungtárcsát – semmi különös hibanyom nem látszott, csupán a természetes elhasználódás okozta kopás.
A kopóréteg majdnem a szegecsig elvékonyodott, még pár kilométer és a szegecsekből is koptatott volna minden kuplungolás.
A váltóházból eltávolították a kinyomószerkezetet és a kinyomócsapágyat is.
Közben megérkezett az új kuplung szett: tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy, kiemelő villa.
Beszerelése előtt csiszoló vászonnal megtisztították a ráégett anyagoktól a lendkereket.
Lényegében a szerelés idő igényének bő kétharmada a hozzáférés megteremtéséről szólt, az alkatrész kicserélése könnyen ment. Így nem szabad csodálkozni azon, hogy a nem kettős tömegű lendkerékkel felszerelt autók kuplung cseréjénél a szerelés többe kerül mint az alkatrész, amelyért esetünkben alig kellett többet fizetni 32 ezer forintnál.