A munkahengerek elkoptak, onnan jutott fékolaj a dobba.
Az erősen kopott fékpofák és fékdobok sem voltak már biztonságosak, a rájuk került olaj pedig tovább csökkentette a fékerőt. Mindehhez persze hozzá tartozik, hogy az első féktárcsák és betétek is kopáshatárra csökkentek. A fékek szétszerelése után felmérték az alkatrészigényt, természetesen a még használható alkatrészeket kimentették.
Megrendelték a munkahengereket, a javító készleteket, a pofákat, dobokat, a kerékcsapágyat, hogy előre is új tárcsák és betétek kerüljenek.
A dobfékeken a blokkolásgátló működéséhez a forgásjeleket egy mágneses elvű gyűrű adja, melynek ellenőrzéséhez létezik egy eszköz, amit a szerelők be is vetettek. Kissé aprólékos munka, de ellenőrizhető, hogy sérült-e a gyűrű mágnesrovátkolása. A tulajdonos örült, mert a gyűrűk jó állapotban voltak. Megkezdődhetett az összeszerelés: felkerültek az új munkahengerek, a szerelékek és a fékpofák. Az új dobokba bepréselték a csapágyakat, ami kényes művelet, nem szabad kalapálni, ügyelni kell, hogy ne feszüljön be az alkatrész. Az ellenőrzött ABS gyűrűket a csapágy beszerelés után lehetett visszatenni a helyükre.
Az összeszerelt dobot felpróbálták a helyére, s mivel nagyon szorult, a fékszerkezetben lévő ricnis állítócsavarral módosítottak a fékpofa helyzetén.
A dob felszerelése után beállították a kéziféket, majd légtelenítették a fékrendszert. A munka végeztével pedig feltöltötték a fékolaj tartályát,
felszerelték a kereket, és próbaútra mentek.