Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

Akkus csavarbehajtók más szemszögből

Akkus csavarbehajtók más szemszögből

Az akkus fúró-csavarbehajtó felépítéséről sokáig fogalmam sem volt. Annyira szép darab, hogy eszembe sem jutott darabokra szedni! Arról nem is beszélve, hogy eddig hogyan élhettünk e nélkül az akkus csavarhúzó szuper szerszám nélkül :-) Nézzük meg mégis, hogy hogyan épül fel szerkezetileg a csavarbehajtó.

Általánosságban elmondható, hogy a felső vagy oldalsó részébe lehet betenni az éppen használaton kívüli csavarbehajtó bitet.  Ez nagyon praktikus dolog, hiszen nem kell a kuplerájos szerszámos ládában kotorászni, hanem a kezünk illetve a fúró csavarbehajtónkon magán is lehet tárolni.

Most jut eszembe, hogy a számomra legjobb része ennek a csavarbehajtónak az a kis fekete pöcök ami arra szolgál, hogy irányt tudjunk változtatni.

Ami még fontos és érdekes már a vásárláskor is érdeme erre odafigyelni a gyártmányán kívül az a fordulatszám. A   fordulatszám percenként nullától 1400/percig terjed. Mondjuk azt sejtettem hogy nullától indul, különben állandóan forogna. :-) A tokmány mögött nyomaték szabályozó kapcsoló van. Ezzel lehet beállítani a gép maximális nyomatékát mint tudjuk. Ha megáll a tokmány (mert betekerte a csavart), akkor nem tépi le a csavar fejét, nem ég le az állóra fékezett motor ami nagyon fontos egy ilyen  profi akkus készüléknél. Hiszen nemcsak fúrhatunk vele, hanem csavart is behajthatunk. Ha ránézek szemből akkor hagyományosnak látszódik a  tokmány, de az újfajta megoldású nem kell hozzá tokmánykulcs. Egy belső áttételen keresztül kézzel is meg lehet annyira húzni, hogy jól megtartsa a fúrószárat. Ha már fúrószár, ezen a ponton megemlítem a hatszögletű csavarbehajtó biteket is. Ezeket a bit fejeket tudjuk berakni a tokmányba, különböző méretben léteznek. Nyilván az adott feladat függvényében cserélgethetőek. Keményebb felületekhez a masszív vastagot használjuk , míg puhább felületekhez elég a kisebb méretű is.

Az akkus fúró-csavarbehajtón van a hűtőlyuk is.  Ez arra szolgál, hogy az eszközünk ne melegedjen túl a munka során. A színe mindig az alapkészülék színével megegyező. Célszerű néha kitakarítani, mert ha sok por kerül bele, akkor gyorsan meg hibásodhat a  akkus fúró-csavarbehajtó gépünk. A készülék alján található az akkumulátornak kialakított hely. Vannak olyan  akkus fúró-csavarbehajtó gépek, amik úgy lettek kialakítva, hogy egyszerre akár két akkumulátort is bele tudunk tenni. Ez azért praktikus, mert ha feltöltött állapotában rakjuk bele akkor az esetleges lemerülés esetén rögtön kéznél van a másik. Ezzel sok időt megspórolhatunk és hatékonyabban tudunk dolgozni.

Meghibásodás esetén szétszedve az akkus fúró-csavarbehajtó gépet azt láthatjuk, hogy a belsejében van az akkumulátor csatlakozója. A csatlakózóhoz különféle színű vezetékek találhatóak, gyártó függő, hogy melyik milyen színű. A  belsejében található természetesen a gép kapcsolója, mely egyben a fordulatszám-szabályozó is ami impulzusszélesség-modulációval dolgozik az  akkus fúró-csavarbehajtó készülék.

A gép méreteihez képest meglepően kicsi a belsejében lévő motor, még az áttétekkel együtt is.

Az akkus fúró-csavarbehajtó gép lelke a motoron kívül az akkumulátor,

Vásárláskor nagyon  fontosa szempont, hogy jó minőségű akkumulátor legyen hozzá, hiszen ez biztosítja a a stabil működés hátterét. Vehetünk a készülék saját gyártója által készítettet is ami természetesen a drágább verzió. Létezik utángyártott is, viszont az nem garantálja a hosszú élettartamot. Ezért az a javaslatom, hogy inkább áldozzon rá jelentősebb összeget a stabil működés érdekében.  Az akkumulátoros fúró-csavarbehajtók különböző akkufeszültséggel készülnek: 4,8V-os10,8V-os12V-os14,4V-os 18V, és 24-36V-os kivitel is létezik belőlük. Az akkumulátor fajtái lehetnek NiCd, Ni-MH vagy Li-Ion.

Vásárláskor arról se feledkezzünk meg, hogy fontos szempont az akkumulátor kapacitása, amikor akkus furó-csavarbehajtó beszerzésére adjuk a fejünk.  Alapvetően az akkus gépeknél a kapacitás annyit jelent, hogy minél magasabb ez az érték, annál hosszabb ideig tudunk egy töltéssel dolgozni. Azaz, ha van egy 4,0Ah-s akkus fúrónk amivel egy teljesen feltöltött akkumulátorral 100db csavart tudunk behajtani akkor ugyanolyan körülmények közt egy 2,0Ah-s akkuval kb. a felét. Az is nagyon  fontos, hogy milyen akkutöltőt kapunk a gép mellé. Az általában forgalmazott akkumulátoros szerszámgépek szinte mindegyike max. 1órás töltővel vannak felszerelve.. Ipari és professzionális célokra egyébként érdemes legalább 2 akkumulátort vennünk, hiszen munka közben nem eshetünk abba a hiába, hogy egy teljes lemerülés esetén ne legyen egy pót akkunk. Sőt, ha szükséges, válasszunk olyan akkus fúró-csavarbehajtó készüléket amelyhez három akkumulátort is adnak. Érdemes arra is gondolni vásárláskor, hogy ne  legyen nagyon nagy a készülék súlya . A készüléket nagyon egyszerű használni, még a hölgyek is simán elboldogulnak vele. Igen széles a szín választék, de ez természetesen nem lehet szempont. Ugyanakkor  vannak remekbeszabott nagyon dizájnos darabok is.

Mint tudjuk rengeteg gyártója létezik az akkus fúró csavarbehajtónak. A profibbak ezek közül: Makita, Bosch, Black and Decker, Metabo. Amennyiben a minőségre törekszünk feltétlenül ezek közül válasszunk!

Tartalomhoz tartozó címkék: akkus csavarbehajtó