A felújítók a keréktárcsák javíthatóságának tekintetében egy véleményen vannak: a sérült agyrészű vagy küllőtörött felniken nem érdemes foglalkozni, azok javítása után nagy a biztonsági kockázat, amit ők sem vállalnak, és természetesen az autóst sem biztatják erre. Lényegében minden más jöhet (perem sérülések és hiányok, palástszakadás), mivel nem a sérülés jellege, inkább a felni anyaga szab határt a javíthatóságnak.
A javításra vitt keréktárcsákat elsőként egyensúlyozó gépre rakják és repedés vizsgálatnak vetik alá, hogy kiderüljön a kerék összes hibája. Ha a felni nem deformálódott és csupán a pereme folyamathiányos, az általában padkázás a ledörzsölt felületet alumíniumhegesztő szakműhelyben felhegesztik, a feltöltés után leesztergálják a felesleges anyagot, végül kiegyensúlyozzák a tárcsát. Sokszor, kisebb sérülésnél az anyag feltöltés sem szükséges, ha van elég „húsa” a fémnek és gyengülés nélkül kibírja. Ilyen esetben esztergálással eltüntethető a sérülés.
A repedéseket és töréseket hegesztéssel javítják, ám ezt a legritkábban végzik a felnisnél, inkább elviszik szakosodott céghez. Az ok, hogy a hegesztést és az anyag feltöltést csak az erre engedéllyel rendelkező vállalkozásoknál lehet elvégezni. A hatósági engedély szerint a felnit felújító a perem sérüléseket egyengetheti és esztergálással, sorjázással eltüntethetők a hegesztések nyomait, továbbá esztétikai felújításokat végezhetnek.
Szomorú, hogy sokszor a drágább könnyűfém felnik nem javíthatók. Pl. nehezebben, sokszor egyáltalán nem reparálhatók a többrészes hengerelt, kovácsolt alkatrészből készült keréktárcsák a – körbe csavaros – típusok. Ezek vékonyfalú anyaga a tapasztalatok szerint a hőkezelés során kilágyulhat,
de persze nem mindegyiké. A javíthatóknál a több részes tárcsákat szétszedik, majd az alkatrészek összeszerelésnél az elemek közötti rugalmas tömítő anyagot pótolják.