Adatvédelmi tájékoztató: A felhasználói élmény fokozása és a személyre szabott legjobb ajánlatok érdekében, valamint kényelmi illetve statisztikai célból weboldalunk  cookikat (sütiket) tárol a készülékén és webszervereken. Ezen adatok tárolásának módját a “Beállítások” feliratra kattintva tudja módosítani. Abban az esetben, ha hozzájárul a sütik használatához, kattintson az OK gombra. Részletesebb információ az "Adatvédelmi szabályzat" menüpontban található.

A használtautó beszélni akar

A használtautó beszélni akar
Már második napja esett az eső, nagyon lehangoló volt, mégis muszáj volt útnak indulnom napi teendőimre. Amikor gyújtást adtam a kis 1,7-es, ’99-es Opel Corsa C autómra, különös vízfolyás hangot észleltem, az jutott eszembe a hangról, mintha végigfolyna egy jó pohár víz az egész rendszeren.

Beindítottam az autót, figyeltem, szokásosan fújattam a levegőt a szélvédőre, de semmi, a megszokottól eltérő dolog nem történt.
Elindultam vele a megszokott útvonalon, ugyanúgy vezettem, ahogy mindig, s az ismert bal kanyart is akkora svunggal vettem be,
ahogy szoktam, mire hirtelen az anyós ülés előtti gumiszőnyegre a műszerfal alól kiömlött jó egy dl víz. Na, kezdődik – gondoltam magamban.

Kipattantam, megkerültem az autót, leöntöttem a gumiszőnyegről a vizet, majd visszaszállva láttam, hogy merő pára belülről a szélvédő, de még a visszapillantó tükröm is. Abszurd hozzáértésemmel felnyitottam a gépháztetőt, de nyilván semmi szembetűnőt nem találtam. Letörölgettem a párát
az ablakról és folytattam utam, de olyan iramban párásodott vissza, hogy kénytelen voltam télvíz idején lehúzott ablakokkal közlekedni.
A lakhelyemtől kb. 10 kilométerre intéztem az ügyeim, s az autókázás ellenére csak nem hagyott alább a párásodás,
így már biztosra tudtam, hogy baj van, és megkértem a szerelőm, hogy nézze meg az autót. Az elmondottak alapján a fűtőradiátor kilyukadására gyanakodott, s a tartály is üres volt, így feltöltötte ioncserélt vízzel és fagyállóval, hogy lábon el tudjak gurulni vele a műhelybe.
Az alatt a 10 kilométer alatt a hűtővizem is jelentősen gyorsan melegedett a normálishoz képest.

A szerelőm, érkezésem pillanatában neki is állt a bontásnak, ugyanis a radiátorom kiszabadításához az egész műszerfalat le kellett bontania. Típustapasztalat híján cirka 6 órába telt a mutatvány, mire már csak egyetlen csavar tartotta a műszerfalpárnát, persze az is a motortér felőli oldalról. Keresni kezdte azt az egy csavart a motortérben, majd feltűnt neki, hogy a fűtésmotorban áll a víz. Tekintettel arra, hogy ha a radiátor folyik, akkor nem lehet víz fölül, mivel a fűtőradiátor a fűtőventilátor alatt van, arra kezdett gyanakodni, hogy esővíz folyhatott bele. A pollenszűrő csekkolása igazolta is a tényállást, hiszen gyakorlatilag tucsogott, és cafatokban lehetett csak eltávolítani a helyéről. De hogyan ázhatott be? Nagyon egyszerűen.
A pollenszűrő házát fedő műanyag vízelvezető burkolat el volt törve, mint láttuk, korábban már ragasztva is volt, de hiába. Szűrőt még könnyen vásároltunk és cseréltünk, ám ugyanez a szűrőházfedélre már nem volt igaz. Jobbnak láttuk, ha lemezből, hajtunk rá egy sokkal jobbat, mint az eredeti.

Esős napokon nyilván korábban is gyakorta vizes volt az anyósülés előtti szőnyeg, s alkalomadtán rá is kérdeztem, hogy mitől lehet, de egy majd 20 éves autónál számtalan okkal kell számolni. Ennek dacára örvendeztet, hogy nem ez volt az első alkalom, amikor valami „nagy vészről” adott jelet, s a végén kiderült, hogy egy banális hiba, filléres megoldásával orvosolható.

Szerelőm nem derült annyira, hogy feleslegesen bontotta csavarokra az egész műszerfalat, de annak örült, hogy nem volt szükség majd ugyanennyi munkával kiszabadítani a fűtőradiátort is.

 

Nézd meg akciós ajánlatainkat a   áruházunkban!