Minden olyan fékszerelés végén, amelynél a hidraulika rendszert is és megbontják, el kell végezni a légtelenítést és a folyadékszint ellenőrzést.
De munka közben a fékfolyadék elfolyását a rugalmas gumifékcső összeszorításával akadályozták meg. Mikor ismét zárt lett a rendszer, leengednek annyi folyadékot, hogy már ne habosan csorogjon, mindezt egy kis gyűjtőtartályba, mert veszélyes hulladéknak minősül.
Ezután jött a légtelenítés, ami klasszikusan kétemberesen történt, a fékrendszer pumpálásával és a levegős folyadék leengedésével.
Akkora jó a légtelenítés, ha nem lágyul fel a pedál nyomásra. A munka végeztével a fékfolyadék szintjét is ellenőrizték és feltöltötték.
Ne felejtsük el, hogy a fékolajat 2 évente, vagy 60 000 kilométerenként cserélni kell!
A főfékhenger, vagy az ABS-egység drága hibáját is elkerülhetjük ezáltal.